Nakış Dergileri

11 Mayıs 2012 Cuma

Gözlerini sımsıkı kapat - John Verdon

   
   Bu kitap şubatta çıktı. Ama ben o zaman hâlâ John Verdon'un neredeyse 1 yıllık gecikmeyle keşfettiğim ilk kitabını okumakla meşguldüm. Ve bitirdiğimde her ne kadar hemen ikinciyi de alıp okumak istediysem de biraz beklemeye karar verdim - daha önce aynı yazarın kitaplarını (birbirinin devamı olmayan kitaplardan bahsediyorum) neredeyse peş peşe okuduğumda bunun çok yorucu ve bıktırıcı olduğunu bulmuştum. Aynı yazar hep aynı taktikleri ve aynı sözcükleri kullanır, hatta farklı kitaplarda aynı cümleleri kurar, vs. vs. ... Zaman geçtikçe bu kadar ayrıntılı olarak kafamda kalmıyor, e haliyle de hep aynı şeyleri okuyormuşum gibi de gelmiyor :-o

   İkinci kitaba bu pazartesi akşamı başladım. Bulduğum her fırsatta okumaya çalışıyorum; çorbayı pişirirken bile bir elimde kitap, diğer elimle tenceredekini dibi tutmasın, topaklanmasın diye karıştırıyorum - eşim ilk gördüğünde bu halimi çok gülmüştü. Henüz 42. bölümüne geçtim (yarılamışım neredeyse), ama "Gözlerini sımsıkı kapat" da tam zevkime göre bir kitapmış... Hızlı okunan, sürükleyici, heyecanı iyi ayarlanmış, devamının ne olduğu konusunda merakı hep canlı tutan, konusu yürek parçalamayan (örneğin, Zülfü Livaneli'nin "Serenat"ı gibi) - daha ne isteyeyim?..  

   Yarın cumartesi, işe gitmek zorunda kalmayacağım için iple çekiyorum - okumayı bitiririm. Ve umarım, kitabın sonuna yaklaşırken hâlâ aynı fikirde olurum...
  

4 yorum:

  1. Ben de aklından bir sayı tut u kaç kez elime alıp bıraktım hatırlamıyorum. Hala da alıp okumadım.Sanırım artık John Verdon un iki kitabınıda alıp okumalıyım.Şu çorba hikayesi bana hiç yabancı değil.Beğendiğim kitabı elimden bırakmamak adına en pratik yemekleri yaparım ki buda genelde hazır çorba olur...Çok uzattım... Tavsiyenizi değerlendireceğim...teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım ikisini de beğenirsiniz... Kolay ve hızlı okumalar dilerim!

      Sil
  2. Aldım ama henüz okuyamadım. Eğer çok severek okuduğum, beni içine alan bir kitapsa, her yerde her şartta okurum :) o yüzden sizi iyi anlıyorum..

    YanıtlaSil
  3. yazarın 3. kitabıda çıkmış ama henüz çevrilmemiş sanırım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...